maandag - vrijdag | 9.00 - 16.00

(+31) 858 884 418 Live Chat
  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Hoge Tevredenheid!

    Eerlijke reviews via TrustPilot

Wat je moet eten om af te vallen

Je lichaam heeft brandstof nodig om te functioneren, en die brandstof is voedsel. De meesten van ons eten veel te veel bewerkt voedsel, vol met koolhydraten en suikers. Deze voedingstoffen worden snel verwerkt, wat ertoe leidt dat je snel weer honger krijgt. Als je wilt blijven eten, maar ook op je gewicht wilt letten, dan zijn hier 6 regels waar jij je aan moet houden.

1. VEZELS

Eet minimaal 20 gram vezels per dag via volle granen, fruit, en groenten. Vezels zorgen ervoor dat je je langer verzadigd voelt, wat leidt tot minder vaak te hoeven eten, en dus minder calorie-inname. Onderzoek heeft aangetoond dat er een correlatie is tussen het eten van een gram vezel, en het verliezen van een halve pond lichaamsgewicht.

2. CALCIUM & VITAMINE D

Gezamenlijk zorgen calcium en vitamine D ervoor dat je botten sterker worden. Vitamine D zelf draagt ook bij aan het gevoel om vol te zitten, en is dus essentieel als je wilt afvallen. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die veel calcium en vitamine D binnenkrijgen, met name rond de buik veel vet verliezen. Calcium en vitamine D zit voornamelijk in melkproducten. Echter raden wij het aan ook een vitamine D supplement te nemen, omdat we vaak niet genoeg melkproducten per dag binnenkrijgen om onze dagelijkse behoefte van vitamine D te voorzien.

3. GOEDE VETTEN

Vele mensen denken dat afvallen voornamelijk betekent dat vet vermeden moet worden. Echter zijn er vele goede vetten die het lichaam nodig heeft, en zelfs bijdragen aan gewichtsverlies. Niet verzadigde vetten, zoals in noten, oliën, avocado, en bepaalde vissoorten, dienen iedere dag gegeten te worden. Deze vetten zijn goed voor het hart en geven je voor een lange tijd een verzadigd gevoel.

4. PROTEÏNEN

Probeer tenminste drie maal per dag vetvrije proteïnen te eten, zoals vis, kip, en kalkoen. Deze proteïnen zijn niet alleen essentiële bouwstoffen, maar ze zorgen er ook voor dat je lange tijd verzadigd blijft.

5. WATER

Het drinken van water stimuleert gewichtsverlies op twee manieren: ten eerste stimuleert het drinken van water het verbranden van calorieën. Ten tweede, door fruitsappen en frisdranken volledig te vervangen door water, verminder je je calorie-inname.

6. GROENE THEE

Drink ten minste 3 koppen groene thee per dag. De antioxidanten in groene thee stimuleren de vetverbranding, met name rond de buik. Mocht je geen fan zijn van thee, of problemen hebben met cafeïne, overweeg dan Garcinia Cambogia Plus, een supplement met groene thee extract en vele andere ingrediënten die jou helpen bij het afvallen.

AFSLUITEND

Er zijn dus genoeg mogelijkheden voor jou om je dieet aan te passen voor het optimale gewicht dat jij wilt.

Aanmelden
voor de nieuwsbrief