maandag - vrijdag | 10.00 - 16.00

(+31) 858 884 418 Live Chat
  • Onze Laagste Prijs Garantie

    We vergelijken onze prijzen

  • Gratis Levering Vanaf €50

    Kies een leverdatum die past

  • Sinds 2017

    Betrouwbaarheid

  • Hoge Tevredenheid!

    Eerlijke reviews via TrustPilot

12 tips om uw erectie te beschermen

Erectieproblemen komen vaker voor wanneer mannen ouder worden. Het is echter niet onvermijdelijk. Gelukkig zijn er vandaag de dag vele producten op de markt die de symptomen van erectieproblemen kunnen verhelpen. Echter is het beter voor zowel je gezondheid als de portemonnee, als je leert hoe je deze problemen kan voorkomen voordat het te laat is. Hier zijn 12 tips om u daarbij te helpen.

1. Let op wat u eet

Een dieet dat slecht is voor het hart van een man, is ook slecht voor zijn erectie.

Onderzoek heeft aangetoond dat dezelfde eetpatronen die verantwoordelijk zijn voor hart en vaatziekten, ook de doorbloeding van de penis belemmeren. Deze doorbloeding is nodig voor een penis om stijf te worden. Diëten met weinig fruit en groentes, maar veel vettig, gefrituurd, en bewerkt eten, kunnen bijdragen aan een afname van de doorbloeding van de penis, waardoor het verkrijgen van een erectie lastiger zal worden.

Recent onderzoek toont aan dat erectieproblemen weinig voorkomen bij mannen die een traditioneel, Mediterraan dieet – met veel fruit, groentes, volkoren, gezonde vetten, noten, olijf olie, vis, en rode wijn – nuttigen.

2. Let op uw gewicht

Overgewicht brengt vele gezondheidsproblemen met zich mee, waaronder diabetes. Diabetes kan de zenuwen in het lichaam beschadigen, ook die in de penis. Dit kan als gevolg hebben dat een erectie krijgen lastiger wordt.

3. Vermijd een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol gehalte

Zowel een hoge bloeddruk als een hoog cholesterol gehalte kunnen de bloedvaten beschadigen, waaronder die in de penis. Dit kan er toe leiden dat het lastiger wordt voor de zwellichamen in de penis om zich te vullen met bloed, wat resulteert in een erectiestoornis.

Laat met enige regelmaat uw bloeddruk en cholesterol gehalte controleren. Mocht blijken dat een of beiden te hoog zijn, laat dit dan zo snel mogelijk behandelen. Bloeddrukverlagende medicijnen kunnen het wellicht lastiger maken om een erectie te krijgen, maar erectieproblemen zullen dan waarschijnlijk al zijn ontstaan door de schade aan de bloedvaten door de te hoge bloeddruk.

4. Drink met mate

Er is vooralsnog niets wat aantoont dat mild en gematigd alcoholgebruik een negatief effect heeft op erecties. Chronisch drinken kan echter leiden tot schade aan de lever en zenuwen, en kan daarnaast de hormonale huishouding verstoren. Dit alles kan resulteren in erectiestoornissen.

5. Regelmatig sporten

Er is veel onderzoek dat aantoont dat een sedentaire levensstijl significant bijdraagt aan erectiestoornissen. Rennen, zwemmen, en andere aerobic oefeningen helpen bij het voorkomen hiervan.

Kijk echter uit bij bewegingen waarbij er veel druk komt op het perineum – de plek tussen de anus en het scrotum – zoals fietsen. Regelmatige druk op dit gebied kan de zenuwen en bloedvaten naar de penis beschadigen.

Af en toe een kort fietsritje kan geen kwaad, maar mannen die regelmatig fietsen of aan wielrennen doen, moeten er zeker van zijn dat hun fiets goed is afgesteld en dat ze regelmatig staan tijdens het trappen.

6. Vertrouw niet op kegels

Er is één type lichaamsbeweging die absoluut niet bijdraagt aan betere erecties, en dat is de kegeloefening. Kegeloefeningen doe je door regelmatig de bekkenbodemspieren aan te spannen en los te laten. Kegels kunnen behulpzaam zijn voor mannen en vrouwen wanneer zij last hebben van incontinentie, maar er is geen bewijs dat ze helpen tegen erectiestoornissen.

7. Houdt je testosteron in de gaten

Zelfs bij gezonde mannen begint het testosteron gehalte te dalen na het veertigste levensjaar. De symptomen van dit verminderende testosteron zijn: minder behoefte aan seks, zwaarmoedigheid, gebrek aan uithoudingsvermogen, moeite om besluiten te nemen, en een daling in de kwaliteit van de erecties. Een arts kan je iets voorschrijven dat hiertegen helpt.

8. Vermijd anabole steroïden

Deze drugs, die vaak gebruikt worden door topsporters en bodybuilders, kunnen de testikels doen krimpen en hun vermogen om testosteron te produceren verminderen.

9. Stop met roken

Het roken van sigaretten beschadigt bloedvaten en belemmert de doorbloeding van de penis. Ook zorgt nicotine ervoor dat bloedvaten inkrimpen, waardoor er minder bloed naar de penis kan.

10. Vermijd riskante seks

Sommige vormen van erectiestoornissen ontstaan dankzij blessures aan de penis gedurende seks. Neem dan ook de tijd en vermijd standjes met een hoog risico op blessure. Overweeg ook om eens met je arts te praten over wat wel en niet te doen.

11. Vermijd stress

Psychologische stress zorgt voor meer adrenaline in het bloed, wat tot gevolg heeft dat bloedvaten samentrekken. Dit heeft negatieve gevolgen voor de erectie. Alles wat ervoor zorgt dat een man stress vermijdt en zichzelf beter doet voelen, zal zijn seksleven een positieve boost geven.

12. Neem een erectiesupplement

Inmiddels zijn er vele homeopathische en natuurlijke producten op de markt die helpen bij het verkrijgen van stevigere en langer durende erecties. Een voorbeeld hiervan zijn de Prelox tabletten die al binnen twee weken resultaten kunnen opleveren. Omdat deze producten geen kunstmatige ingrediënten bevatten, zijn er geen bijwerkingen zoals bij voorgeschreven medicijnen.

Aanmelden
voor de nieuwsbrief